دانلود فیلم ایرانی بشارت به یک شهروند هزاره سوم با لینک مستقیم

دانلود فیلم سینمایی بشارت به یک شهروند هزاره سوم کیفیت بلوری 720 و 480

دانلود رایگان فیلم بشارت به یک شهروند هزاره سوم با حجم کم و عالی

Download Film Irani Beshart Be Yek Shahrvand Hezare Sevom

دانلود فیلم ایرانی بشارت به یک شهروند هزاره سوم

نام فیلم: بشارت به یک شهروند هزاره سوم

ژانر: خانوادگی / اجتماعی

سال تولید: 1391

مدت زمان: 1 ساعت و 12 دقیقه

کارگردان: محمد هادی کریمی

ستارگان:‌ هنگامه قاضیانی، حمید فرخ نژاد، نیکی کریمی، مهدی احمدی، بیتا فرهی، فرخ نعمتی، خاطره اسدی

خلاصه داستان فیلم بشارت به یک شهروند هزاره سوم: با مرگ مرموز شهرزاد، لیلا و آزاده، تولد فرزندی که مینو در رحم دارد به مشکل بر می خورد، او در جستجوی پناهگاهی امن برای به دنیا آوردن فرزندش است اما یک محفل شش تایی در پی سقط این کودک، تا اینکه …


دانلود فیلم ایرانی بشارت به یک شهروند هزاره سوم

نقد و بررسی فیلم بشارت به یک شهروند هزاره سوم

سومین فیلم بلند سینمایی محمدهادی کریمی نامی طولانی دارد که مستقیما درگیر موضوعی می شود که سال هایی پیش تر به عنوان خط قرمز محسوب می شد. “بشارت به یک شهروند هزاره سوم” عنوانی است طعنه گونه برای فیلمی که می خواهد روایت گر رسوخ شیطان پرستی در دبیرستانی دخترانه باشد.

ابتدای فیلم مخلوطی از عنوان بندی و نماهای کوتاه است که یکی پس از دیگری در حکم داستان گویی برای آشنایی مخاطب با شخصیت ها به شمار می آید. مینو (با بازی هنگامه قاضیانی) مدرس دروس حوزوی است و همسرش حمید (با بازی مهدی احمدی) که از داشنجویان بورسیه بوده، به عنوان مدیری کاربلد فعالیت می کرده و به دلیل آن که در ترفیعات حقش را نادیه گرفته اند، خود را بازخرید می کند و خانه نشینی را بر می گزیند. مدیر مدرسه (با بازی نیکی کریمی) هم که از خودکشی 3 شاگرد یک کلاس در فاصله ی زمانی کوتاه به تنگ آمده، همه ی تمهیداتش با شکست مواجه شده است و دست به دامن مینو می شود تا به عنوان یک زن روحانی امروزی شاید بتواند گره گشا باشد و پلیس پیگیر پرونده های خودکشی (با بازی حمید فرخ نژاد).

یکی از نقاط قوت فیلم را می توان شخصیت پردازی دانست. مخصوصاً مینو با آن که به عنوان یک مدرس حوزه در ابتدا اندکی غریب به نظر می رسد، اما خیلی زود با ریزه کاری های اجرایش جای خود را در دل مخاطب باز می کند؛ آن هم تا حد قابل قبولی باور پذیر. این روزآمدی هنگامی بیش تر به چشم می آید که می بینیم برای درمان ناباروری اش به شیوه ای نوین دست زده است. حمید، مستاصل و پرخاش جو هم باور پذیر است. مدیر مدرسه هرچند دائم جیغ و داد بی خودی دارد و با صدای زیر و آزار دهنده ی کریمی در این فیلم، بیننده را دچار سردرد می کند، اما تا حدی مقبول است. شخصیت کارآگاه پلیس فتا و معده درد عصبی اش هم تا حدی وظیفه شناس و البته غیر ادا اطواری است که پذیرفتنی به نظر می رسد.

در نهایت این که آخرین ساخته ی محمدهادی کریمی چه قدر شیطان پرستی را آن طور که واقعاً هست نشان داده و توانسته معرفی صحیحی از این پدیده ی زیرزمینی به عمل آورد خود جای واکاوی دارد و این که اصلاً شیطان پرستی چه قدر الان به صورت یک دغدغه ی جدی مطرح است نیز خود مجال بحث دیگری را می طلبد. اما بشارت به یک شهروند هزاره سوم شاید اثری سخیف یا ضعیف نیست، اما به دلیل آن که همه چیز در سطحی کاملاً متوسط قرار دارد، نمی تواند بشارتی هم باشد برای شهروندان سینما رو و به نظر می رسد محمدهادی کریمی پس از ساخت برف روی شیروانی داغ، نتوانست انتظارها را آن طور که بود، برآورده کند.

دانلود فیلم بشارت به یک شهروند هزاره سوم BluRay 720p

پیشنهاد میشه همچنین ببینید